10 Editor Goop Mimpi Percutian — dan Mereka Bermimpi Besar

Gambar ihsan dari Kamalaya , Koh Samui

Pada saat penderitaan yang begitu nyata, merenung pasir panas atau kafe kecil di Rom dengan jubin kuno dan espresso yang kuat boleh merasa egois, tetapi kita manusia, dan kita bermimpi. Sebilangan daripada kita (dalam khayalan kita) mencicipi ikan teri yang cerah Positano , sementara yang lain menghirup aroma tanah dari pohon cemara di Sur Besar , mendengar guruh Kauai ombak, atau merasakan kabut berbau segar yang sangat lembap di wajah mereka Ireland . Kami mempunyai sepuluh perjalanan senarai baldi di sini, setiap perjalanan lebih sukar daripada yang berikutnya.

Kamalaya
    Koh Samui, Thailand

“Regresi masa lalu, akupunktur, pernafasan Pranayama, yoga harian, dan Qigong. Kolam lap, kolam renang rekreasi, pantai terpencil, vila peribadi yang menghadap ke pantai terpencil. Kehijauan yang subur, kebun di mana sahaja. Urut kaki dengan rendaman herba, urut kepala India, dan sesuatu yang disebut urut Ayurveda diraja (surgawi). Maksud saya, apa? Satu-satunya kelemahan untuk tujuh hari yang saya habiskan dimanjakan oleh Kamalaya Koh Samui di Thailand adalah bahawa saya terus berfikir bahawa seseorang akan memberitahu saya bahawa itu adalah kesalahan dan saya tidak bermaksud berada di sana. Saya terlepas sup labu dan kopi kelapa dandelion 'cappuccino' (kerana ya itu sesuatu, dan itu memang bagus). ' - Kiki Koroshetz, pengarah kesihatan

• Lofoten Islands <br>Norway</em>

Kepulauan Lofoten
    Norway

'Ini mungkin kelihatan pelik, tetapi ketika jarak sosial ini berakhir, saya tidak sabar untuk pergi ke tempat yang jauh. Beberapa tahun yang lalu, saya mengunjungi Shetlands dan Faroes, dan itu memberi saya rasa untuk pulau-pulau utara yang berangin. Seterusnya: Saya mahu pergi lebih jauh ke utara, untuk memandu melalui Kepulauan Lofoten di Laut Norway. Saya bermimpi kampung-kampung nelayan kecil dengan rumah, gereja, dan kapal-kapal dengan warna merah dan biru fjord yang terukir di puncak-puncak granit yang berselimut salji dan pantai — pantai yang berpasir putih, sebenarnya — dengan air yang sangat berkilauan, warna biru jernih pirus, anda hampir lupa betapa sejuknya. Oh, dan puffin. Adakah saya menyebut puffin? ' —Aura Davies, timbalan editor

apa yang perlu dilakukan untuk candida
  • Le Sirenuse <br>Pantai Amalfi, Itali</em>

Sirenuse
    Pantai Amalfi, Itali

“Selama bertahun-tahun — bertahun-tahun — saya bermimpi pergi ke pantai Amalfi, khususnya ke hotel Le Sirenuse. Walaupun pernah tinggal di Itali dan sering berkunjung ke sana, saya tidak pernah berjaya. saya mempunyai perkara pelik psikik-pelik di mana saya percaya apa yang paling saya mahukan adalah di luar had. Saya menonton dan menonton semula Tuan Ripley yang berbakat Saya membeli kedua-dua gaun dan bantal dari hotel yang sangat cantik kedai atas talian (tetapi tidak membeli apa-apa, kecuali bantal untuk rakan, yang entah bagaimana dibenarkan). Ini berterusan selama bertahun-tahun. Dalam satu langkah ke depan yang dramatik, saya akhirnya membuat rancangan untuk pergi ke sana — dalam retret kesihatan selama seminggu, dengan berjalan kaki sejauh sepuluh batu sehari, yoga, urut, dan koki vegan, tidak kurang — pada pertengahan… Mac 2020. Saya sedang memeriksa senarai pembungkusan (di alat tulis Le Sirenuse kuning-asam yang luar biasa hebat) dan mengurangkan pengambilan kafein saya, dalam penolakan penuh sehingga hotel menulis untuk mengatakan bahawa mereka harus menutup sementara. Oleh itu, saya bermimpi - seperti yang biasa saya lakukan - Le Sirenuse. Saya mengimpikan kenaikan di tebing yang terjun ke Mediterranean yang sangat biru, yoga di teres, pesto vegan pada tomato segar, matahari terbenam, kebun lemon, terbentang seperti pelindung matahari yang telanjang dalam banyak foto Slim Aarons, menemui gua pirus à la Monica Vitti atau Sophia Loren, meniru pakaian bercorak fantastik dan potongan cina aneh di kedai, mendengarkan bahasa yang paling indah di bumi yang bersila di jalanan, dan minum putih kering dari Franciacorta dengan cahaya matahari di wajah saya di sebuah kafe kecil di bandar, meraikan bentuk luar biasa saya setelah seminggu menahan diri yang sangat memanjakan. ' —Jean Godfrey-June, pengarah kecantikan eksekutif

blog resepi masakan senang
  • Hôtel Belles Rives <br>French Riviera, Perancis</em>

Hotel Belles Rives
    French Riviera, Perancis

'Prepandemic, saya banyak bepergian - semuanya atas nama penyelidikan, tentu saja. Sekarang saya secara rasmi dilekatkan, sebahagian besar masa impian saya yang sebenarnya (tidur orang lain sangat tidak?) Sibuk dengan tangkapan skrin tempat-tempat yang pernah saya lalui sebelum ini. Pada masa ini, malam saya berpusing dan berpusing di sekitar cerucuk pantai yang indah di Selatan Perancis - Art Deco, kediaman F. Scott Fitzgerald, Hôtel Belles Rives. Vignet dari beberapa malam terakhir saya yang gelisah, tidur kelam kabut telah menyertakan: coupe champagne di teres yang dipenuhi bougainvillea hingga gemetar jazz langsung di piano memanjat dan turun jeti menapak ke tab mandi musim panas Côte d'Azur, alias orang Mediterania terbangun di dalam kepingan putih sutera hingga croissant dan jus oren yang berserabut dengan tingkap-tingkap yang terbuka ke arah angin pagi. Walaupun begitu, saya bermimpi merasa hangat dengan cahaya matahari. Saya mengambil semua aktiviti REM sebagai tanda bahawa setelah wabak itu berlalu dan langit dibuka semula, tiket ke Nice dan 75 Perancis ada di kalendar saya. ' —Rachael McKeon, editor perjalanan

Post Ranch Inn
    California, Amerika Syarikat

'Saya seorang Sagitarius, jadi merancang pengembaraan baru adalah satu-satunya perkara yang membuat saya pergi. Dan di mana sahaja yang boleh dicapai dengan kereta — dengan polisi pembatalan yang fleksibel — di mana suami hipokondria saya tidak akan berdebar-debar jantung nampaknya selamat (semoga?) Untuk masa terdekat. Oleh itu, setelah beberapa gelas wain semasa makan malam pada suatu malam, saya tiba-tiba melayari laman web Post Ranch Inn. Beberapa klik masuk dan saya diangkut ke dalam kawasan hutan redwood yang kasar, dikelilingi oleh pohon-pohon yang menjulang tinggi. Secara mental saya sudah mengemas kereta saya, memecahkan kasut hiking saya, duduk di tempat duduk saya, menarik ke PCH (tingkap tergelincir, jelas), dan memutar jalan menuju pantai yang berkilauan dalam perjalanan ke Sur Besar . Pemanduannya sendiri sangat luar biasa, dan terdapat semua tempat perhentian kecil yang sempurna yang boleh anda lakukan sepanjang perjalanan anda - makan tengah hari yang ringan Montecito di yang sentiasa menawan Jeannine ni dan, kemudian, menarik diri untuk mencicipi wajib di Winery Laetitia beberapa jam lebih jauh ke utara di San Luis Obispo (ini adalah perjalanan fantasi saya - saya tidak berada di belakang roda), memastikan kami mempunyai stok yang baik dengan Sauvignon Blanc untuk hujung minggu yang panjang dan barang coklat untuk jalan raya. Sebaik sahaja kami sampai di Post Ranch, tempat persembunyian tebing yang terpencil di mana tidak ada yang dapat dilakukan selain menghirup udara segar, memandang bintang-bintang dari rumah pokok anda, dan benar-benar terputus — ini adalah glamping, tetapi dengan perkhidmatan bilik dan rawatan spa — kami akan renungkan laut biru dalam dari tab mandi panas luaran kami. ' —Alyssa Nelsen Geiger, penyusun iklan kreatif kanan

Kauai
    Hawaii, Amerika Syarikat

'Saya mesti membuat diri saya kembali Kauai . Pulau ini melakukan sesuatu kepada saya, baik secara bertenaga dan fizikal — saya merasa sangat terharu ketika saya berada di sana dan, peliknya, lebih fleksibel. Saya tidak sabar untuk memakan mangga berair dengan kenaikan. Dulu saya berjalan kaki Pali menyatakan Laluan Kalalau di taman dan, sambil beristirahat, berehat sebentar di atas batu yang cerah dan menghisap daging dari biji mangga. Saya berlari ke jatuhan yang terhempas di depan saya untuk dibilas (sukar untuk tidak selalu berada di dekat air terjun atau lautan). Hembusan air sejuk, minyak wangi mangga - mangga di Kauai positif ambrosial - rama-rama neon yang sedang panas: Semua itu menambah pemandangan kecil yang sangat menarik ini yang sering saya fikirkan. Saya sangat suka berada di pulau itu - menghabiskan sepanjang hari dengan bikini, tidak memakai kasut atau menjaga memakai deodoran, bagaimana rasanya ikan begitu manis sehingga anda harus menumbuk penumbuk di paha anda setelah menikmati potongan terakhir, dan pusaran berwarna-warni yang mewarnai langit ketika matahari terbenam, berdarah bersama-sama dengan sangat hebat sehingga melihat mereka membuat anda merasa seperti anda berdua tidak nyata dan lebih hidup dari sebelumnya. ' —Megan O'Neill, editor kecantikan kanan

• Triple Creek Ranch <br>Montana, Amerika Syarikat</em>

Peternakan Triple Creek
    Montana, Amerika Syarikat

“Saya bukan gadis negara dengan imajinasi. Saya jauh lebih selesa berjalan di kaki lima bandar daripada di jalan yang berdebu, tetapi setelah semua ini berakhir, saya rasa ketenangan alam terdengar sangat bagus. Triple Creek Ranch berada di bahagian atas senarai saya: Ia terletak di tengah-tengah Pergunungan Bitterroot di Montana Rockies. Selain pemandangan yang luar biasa, mereka juga dapat menunggang kuda dan memancing terbang, serta pengalaman berpandu, seperti yoga di gunung dan berjalan kaki di hutan, atau anda boleh minum segelas wain di depan perapian kabin peribadi anda. Mengambil pemandangan indah di sungai Bitterroot mungkin merupakan pilihan saya untuk mendapatkan yang terbaik dari kedua-dua dunia ini - anda hanya berehat sambil mengambil semuanya. ' —Caitlin O'Malley, pengarah makanan

Adare Manor
    Limerick, Ireland

'Sebelum wabak itu, saya merancang perjalanan jalan raya epik Ireland dengan rakan untuk musim panas kami. Saya masih bermimpi tentang Adare Manor. Lihat saja: tempat persembunyian neo-Gothik tahun 1840-an di kawasan seluas taman-taman berdinding yang indah dan reruntuhan abad pertengahan. Seorang rakan sekerja yang sudah memberitahu saya dia masih memikirkan menu mencicipi bermusim (tentu saja dengan pasangan wain) di Oak Room. Buat masa ini, saya akan berpura-pura berpura-pura bahawa lapisan laut musim panas di Santa Monica adalah kabut pagi yang perlahan meluncur keluar dari rumput dan sungai Adare. ' —Jessie Geoffray, editor kanan

bagaimana menjadi penyembuh reiki
  • Gurney’s Resort & Marina <br>Pulau Rhode, Amerika Syarikat</em>

Gurney's Resort & Marina
    Pulau Rhode, Amerika Syarikat

'Tidak ada yang seperti musim panas di New England. Saya tahu, kerana saya dibesarkan di sana. Jadi sekarang, saya melamun untuk menghabiskan hujung minggu yang panjang di Gurney's Resort & Marina di Newport, Pulau Rhode . Hotel ini, sebagai marina, dikelilingi oleh kapal layar dan kapal layar yang indah. Saya suka bersantai di salah satu cabana di tepi kolam renang: Dari sana, saya mempunyai pemandangan panorama Newport Bridge yang menakjubkan. Sekiranya saya tidak mahu bergerak, saya akan memesan roti galah lobster dan piña colada yang sangat baik dari Pineapple Club, bar luaran ikonik di resort ini. Tetapi jika saya dapat bangun, saya akan menuju ke pusat bandar Newport. Dermaga lama yang pernah menyokong perdagangan perkapalan di kota masih sibuk dengan kedai dan restoran, dan berjalan di sepanjang mereka membuat anda merasa seolah-olah anda mundur dari masa ke masa. Menaiki matahari terbenam di Ocean Drive untuk beraksi rumah agam Zaman Gilded adalah aktiviti kegemaran saya sepanjang masa. Dan selepas itu? Bir kerajinan musim panas di salah satu bar di Thames Street yang kebetulan memainkan muzik secara langsung pada malam itu, atau mungkin koktel di bumbung di Sky Bar di Rumah Clarke Cooke. ' —Justine Baldwin, pengurus projek editorial

Rosewood Mayakoba
    Riviera Maya, Mexico

“Cara saya mengurus kegelisahan di rumah adalah merancang. Perjalanan pertama yang disematkan di papan perjalanan saya adalah Mayakoba di Riviera Maya. Ini adalah percutian kesejahteraan yang sangat saya idamkan - ada pantai yang tenang, hutan rimbun, dan ritual minda, tubuh, dan jiwa yang diperibadikan untuk penyetelan semula sepenuhnya. Saya mengimpikan rawatan Ritual Badan Sedar Ayurveda. Mayakoba, saya merindui awak! ” —Alexis Antoniadis, pengurus media sosial